آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
سفر ناگهانی هیات روسی به اسرائیل | پیام محرمانه پوتین به نتانیاهو
بازدید:۹۰۷
صد آنلاین | مذاکرات پنهانی بین حماس و روسیه در مسکو آغاز شده است؛ آیا این ملاقات کلید پایان درگیری‌های غزه خواهد بود؟ برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۱۹۵۵

به گزارش صد آنلاین،جنگ در نوار غزه و لبنان همچنان ادامه دارد و با هر روزی که می‌گذرد، تعداد بیشتری از غیرنظامیان قربانی این درگیری‌ها می‌شوند. در این میان، تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این بحران و نجات جان مردم افزایش یافته است. یکی از مهم‌ترین تحرکات اخیر، ورود هیاتی بلندپایه از روسیه به اسرائیل است که به‌نمایندگی از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای بررسی امکان دستیابی به توافقی در خصوص تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به‌خصوص حماس، انجام شده است.

 

 

در همین راستا، دیدارهایی میان این هیات و مقامات اسرائیلی و همچنین مذاکرات بین حماس و مقامات روسیه در مسکو برگزار شده است. این اقدامات روسیه در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌ها در منطقه به اوج خود رسیده و حمایت‌های کامل آمریکا از اسرائیل بر پیچیدگی اوضاع افزوده است.

 


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک هیات بلندپایه روسیه روز چهارشنبه با هدف بررسی امکان دستیابی به توافق اسرا بین رژیم تروریستی اسرائیل و مقاومت در نوار غزه به نمایندگی از حماس وارد اراضی اشغالی شد.

 


براساس گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی در این خصوص افزودند که این هیات با ارسال پیامی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، خواهان پایان دادن به جنگ در نوار غزه و لبنان شده است.

 


در ادامه گزارش رسانه‌های صهیونیستی همچنین آمده است که پوتین از نتانیاهو خواست تا ابتکاراتی که در حال حاضر پیشنهاد می‌شود را تایید کند و آنها را توسط روسیه اتخاذ کند.

 


در همین راستا، حماس اعلام کرد که هیات این جنبش به ریاست موسی ابومرزوق، رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مقر وزارت خارجه در مسکو دیدار کرد.

 


ابومرزوق در این دیدار به جنایات رژیم تروریستی اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه به ویژه آنچه در شمال این نوار در جریان است از جمله کشتار دسته جمعی زنان و کودکان، جابه‌جایی اجباری غیرنظامیان، هدف قرار دادن پناهگاه‌ها و بیمارستان‌ها و جلوگیری از درمان مجروحان پرداخت و در این خصوص با مقامات روس صحبت کرد.

 


یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که رژیم تروریستی اسرائیل با حمایت کامل دولت آمریکا دست به این جنایات می‌زند. بوگدانوف نیز بر موضع کشورش در حمایت از آتش‌بس فوری در نوار غزه، حقوق مردم فلسطین، ضرورت رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه و تبادل اسرا تاکید کرد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها